Lietuvos bankas
2015-04-28
11

Lietuvos bankas uždirbo daugiau – į valstybės biudžetą perves 26 proc. didesnę įmoką; patvirtintas UAB „Lietuvos monetų kalykla“ 2014 m. finansinių ataskaitų rinkinys; „Mokumas II“ reikalavimai draudimo įmonėms – daugiau skaidrumo ir didesnė vartotojų apsauga; papildyta UAB „Novus Asset Management“ valdymo įmonės veiklos licencija

Lietuvos bankas uždirbo daugiau – į valstybės biudžetą perves 26 proc. didesnę įmoką

Lietuvos banko valdyba patvirtino 2014 metų Lietuvos banko finansinių ataskaitų rinkinį (4.7 MB download icon)ir nutarė dalį praėjusių metų pelno – 7,54 mln. Eur (26,02 mln. Lt) – pervesti į valstybės biudžetą. Šiais metais biudžetui skirtų lėšų suma yra 26 proc. didesnė nei pernai. Įmoka į biudžetą padidėjo išaugus Lietuvos banko pelnui, kuris 2014 m. sudarė 20,34 mln. Eur (70,22 mln. Lt).

Lietuvos banko įstatyme nustatyta, kad Lietuvos banko pelno įmoka į valstybės biudžetą neturi viršyti sumos, kuri lygi 70 proc. apskaičiuoto paskutinių trejų pasibaigusių finansinių metų Lietuvos banko pelno vidurkio. 2012 m. Lietuvos banko pelnas siekė 5,99 mln. Eur (20,67 mln. Lt), 2013 m. – 5,98 mln. Eur (20,64 mln. Lt).

Lietuvos banko 2014 m. gruodžio 31 d. balanse visas turtas sudarė 8,1 mlrd. Eur (27,97 mlrd. Lt), 2013 m. – 6,14 mlrd. Eur (21,19 mlrd. Lt).

Nepriklausomo auditoriaus UAB „Deloitte Lietuva“ išvadoje, kuri kartu su finansinių ataskaitų rinkiniu pateikiama Lietuvos Respublikos Seimui, nurodyta, kad finansinių ataskaitų rinkinys visais reikšmingais atžvilgiais teisingai atspindi Lietuvos banko 2014 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę ir tada pasibaigusių metų veiklos finansinius rezultatus pagal Lietuvos banko apskaitos principus.

Lietuvos banko valdyba taip pat patvirtino Lietuvos banko 2014 metų ataskaitą (4.9 MB download icon)ir Seimui teikiamą Pranešimą (1.3 MB download icon) apie Lietuvos banko pagrindinio tikslo įgyvendinimą, finansų rinkos būklę ir funkcijų vykdymą.

Patvirtintas UAB „Lietuvos monetų kalykla“ 2014 m. finansinių ataskaitų rinkinys

Lietuvos banko valdyba patvirtino UAB „Lietuvos monetų kalykla“ 2014 metų finansinių ataskaitų rinkinį. Jį sudaro balanso, pelno (nuostolio) ataskaitos, pinigų srautų ataskaita, nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita, aiškinamasis raštas ir metinis pranešimas. Lietuvos banko valdyba taip pat patvirtino 2014 m. pelno paskirstymo ataskaitą.

UAB „Lietuvos monetų kalykla“ grynasis 2014 finansinių metų pelnas sudaro 1 149 487 Eur (3 968 950 Lt), 2013 m. – 55 016 Eur (189 960 Lt).

UAB „Lietuvos monetų kalykla“ 2014 m. gavo 14 008 358 Eur (48 368 057 Lt) pardavimo pajamų, 2013 m. – 5 167 782 Eur (17 843 318 Lt).

Valstybei UAB „Lietuvos monetų kalykla“ skyrė 1 022 494 Eur (3 530 467 Lt) dividendų.

Bendrovės 2014 metų finansinių ataskaitų rinkinio auditą atliko UAB ,,Provisus“.

UAB „Lietuvos monetų kalykla“ 2014 metų finansinių ataskaitų rinkinys ir nepriklausomo auditoriaus išvada bei UAB „Lietuvos monetų kalykla“ 2014 metų pranešimas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiami UAB „Lietuvos monetų kalykla“ interneto svetainėje.

Vilniuje veikiančios UAB „Lietuvos monetų kalykla“ neturtines akcininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos bankas.

„Mokumas II“ reikalavimai draudimo įmonėms – daugiau skaidrumo ir didesnė vartotojų apsauga

Lietuvos banko valdyba priėmė nutarimus, kuriais įgyvendinama „Mokumas II“ direktyva, nustatanti naujus rizikos vertinimu pagrįstus draudimo įmonių valdymo ir kapitalo pakankamumo reikalavimus, taip pat klientų informavimo ir vartotojų apsaugos principus.

Vertinant draudimo įmonės kapitalo pakankamumą, bus atsižvelgiama į visą riziką, su kuria susiduria draudimo įmonė, t. y. ne tik į draudimo, bet ir į rinkos, kredito ir operacinę. Draudimo įmonė privalės turėti pakankamai turto padengti nenumatytus nuostolius, kurie gali atsirasti dėl katastrofų, investicijų nuvertėjimo, turto ir įsipareigojimų nesuderinimo, administracinių sąnaudų išaugimo ar perdraudikų įsipareigojimų nevykdymo.

Direktyvoje „Mokumas II“ nustatyti draudimo įsipareigojimų – techninių atidėjinių –vertinimo principai, taip pat, kokios sudėties ir kokybės turi būti nuosavos lėšos, kad jomis galima būtų padengti kapitalo reikalavimus.

Naujieji reikalavimai apims įvairias anticiklines priemones, skirtas sumažinti finansų rinkų svyravimų poveikiui draudiko finansinei būklei, siekiant užtikrinti, kad draudikai ir toliau būtų svarbūs ilgalaikiai investuotojai finansų rinkose ir ilgalaikių draudimo produktų teikėjai.

„Mokumas II“ reikalavimai turėtų skatinti draudikus geriau valdyti riziką, imtis prevencinių priemonių jos išvengti ar ją sumažinti, sudaryti galimybes geriau paskirstyti kapitalą ir efektyviau veikti. Priežiūros institucijai „Mokumas II“ režimas suteiks priemonių geriau įvertinti draudikų finansinę padėtį ir laiku imtis tinkamų priemonių.

Draudikai turės atskleisti daugiau informacijos priežiūros institucijai ir daugiau jos paskelbti viešai, t. y. teikti išsamią informaciją apie verslą ir jo rezultatus, valdymo sistemą, riziką, turto ir įsipareigojimų vertinimą, kapitalo valdymą ir kapitalo pakankamumą.

Be to, išplėsti reikalavimai dėl informacijos, kurią draudimo įmonės turi pateikti klientams prieš sudarydamos draudimo sutartis, siekiant, kad jie pasirinktų geriausiai jų poreikius atitinkančius produktus. Draudimo įmonės turės aiškiai atskleisti riziką, kurią klientas prisiima pagal sutartį, o teikdamos prognozes apie būsimus investicinės veiklos rezultatus, – pateikti skaičiavimo pavyzdį su trimis skirtingomis palūkanų normomis, parinktomis atsižvelgiant į kliento pasirinktų investavimo krypčių rizikingumą.

Įgyvendinus naujus reikalavimus, draudimo rinka turėtų tapti skaidresnė ir patikimesnė, o vartotojų interesai geriau apsaugoti.

„Mokumas II“ reikalavimai įsigalios 2016 m. sausio 1 d.

Išsamiau apie „Mokumas II“ direktyvą ir jos įgyvendinimą skelbiama Lietuvos banko interneto svetainėje.

Papildyta UAB „Novus Asset Management“ valdymo įmonės veiklos licencija

UAB „Novus Asset Management“ valdymo įmonės, veikiančios pagal Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, veiklos licencija papildyta suteikiant teisę šiai įmonei valdyti kolektyvinio investavimo subjektus, įsteigtus pagal Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą.