Skundo ir ginčo nagrinėjimas yra atskiros procedūros, kurias reglamentuoja skirtingi teisės aktai, trunkančios nevienodą laiką, kai atliekami skirtingo pobūdžio veiksmai ir (arba) priimami sprendimai.
|
Skundo nagrinėjimas |
Ginčo nagrinėjimas |
Kokią funkciją vykdo Lietuvos bankas? |
Atlieka finansų rinkos priežiūros funkciją. |
Ne teismo tvarka nagrinėja vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus. |
Kokiais teisės aktais remiantis Lietuvos banke nagrinėjami skundai ir ginčai? |
Lietuvos banko įstatymo septintasis straipsnis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklės |
Lietuvos banko įstatymo keturiasdešimt septintasis straipsnis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo šeštasis skirsnis Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčų neteisminio sprendimo procedūros Lietuvos banke taisyklės |
Kas gali kreiptis? |
Fiziniai ir juridiniai asmenys.
|
Tik fiziniai asmenys, besinaudojantys tam tikra finansine paslauga, kuri jiems buvo suteikta siekiant patenkinti asmeninius, šeimos ar namų ūkio, o ne verslo ar profesinės veiklos poreikius. |
Ką vertina Lietuvos bankas? |
Vertina finansų rinkos dalyvių sprendimų ir (arba) veiksmų atitiktį finansų rinką reglamentuojantiems teisės aktams.
Nagrinėdamas skundus, nesprendžia individualaus pobūdžio nesutarimų ir (arba) ginčų. |
Vertina, ar finansų rinkos dalyvio priimtas sprendimas pagrįstas, ar vartotojas dėl priimto sprendimo patyrė nuostolių. Kitaip tariant, vertinami iš finansinių paslaugų sutarties kylantys vartotojų reikalavimai finansų rinkos dalyviui (pvz., grąžinti nepagrįstai nurašytas ginčijamų mokėjimų sumas, atlyginti patirtą žalą, įvykį pripažinti draudžiamuoju, išmokėti draudimo išmoką ir pan.). Nagrinėdamas vartojimo ginčus, neatlieka patikrinimų, kad nustatytų, kaip laikomasi finansų rinką reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų. |
Kokių veiksmų imasi Lietuvos bankas?
|
Vertina skunde nurodytas faktines aplinkybes, pateikia išvadą dėl galimo finansų rinką reglamentuojančių teisės aktų pažeidimo ir nurodo priežiūrinius veiksmus, kurių ėmėsi arba planuoja imtis. Faktinės aplinkybės gali būti nevertinamos, jeigu tai neatitinka Lietuvos banko vykdomos rizikos vertinimu pagrįstos finansų rinkos priežiūros tikslų. |
Įvertinęs pateiktą informaciją, priima vieną iš šių rekomendacinių sprendimų:
|
Kokie yra kreipimosi nagrinėjimo terminai? |
Skundas išnagrinėjamas per 20 darbo dienų. Jei atvejis sudėtingas, skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas 20 darbo dienų. |
Per 5 darbo dienas įvertinama, ar ginčas nagrinėtinas Lietuvos banke, ir per 3 darbo dienas apie tai informuojamas pareiškėjas. Įvertinus pateiktą informaciją, per 90 kalendorinių dienų priimamas rekomendacinis sprendimas. Vidutinė vartojimo ginčų neteisminio sprendimo Lietuvos banke trukmė – 80 dienų. |
Kokios gauto Lietuvos banko atsakymo apskundimo galimybės? |
Atsakymas skundžiamas per vieną mėnesį nuo Lietuvos banko atsakymo įteikimo dienos Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, LT-01102 Vilnius). |
Sprendimas yra rekomendacinio pobūdžio ir teismui neskundžiamas. Vis dėlto net ir Lietuvos bankui priėmus sprendimą, ginčo šalys (pareiškėjas ir finansinių paslaugų teikėjas) išsaugo teisę kreiptis į teismą. |
Kur galima rasti išsamią informaciją apie nagrinėjimo procedūras? |
https://www.lb.lt/lt/skundai-del-finansiniu-paslaugu-teikejo |
https://www.lb.lt/lt/daugiau-apie-gincus-su-finansiniu-paslaugu-teikeju#ex-1-4 |