Lietuvos bankas
2021-03-31
11

Dėl momentinių mokėjimų teikiamų galimybių didžioji dauguma (apie 90 proc.) mokėjimo paslaugomis besinaudojančių klientų šventiniu laikotarpiu galės pervesti pinigus į sąskaitą kitame banke ar elektroninių pinigų įstaigoje (EPĮ) per kelias sekundes. Momentiniai mokėjimai bus vykdomi kaip įprastai – 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę. Įprastinius pavedimus atliekantys klientai turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad jie nebus vykdomi Didįjį penktadienį, šventinį savaitgalį ir antrąją šv. Velykų dieną, t. y. balandžio 2–5 dienomis. 

Momentinius mokėjimus galima atlikti tik į bankus ir EPĮ, kurios yra pasirengusios teikti šią paslaugą. Šventiniu laikotarpiu inicijuojant momentinį mokėjimą būtina atkreipti dėmesį į banko ar EPĮ pateikiamą informaciją pildant pavedimo duomenis ir prireikus pažymėti, kad jis būtų vykdomas kaip momentinis. Jeigu nebus galimybės atlikti momentinį mokėjimą, klientams bus siūlomas įprastas SEPA mokėjimas, kuris gavėją kitoje finansų įstaigoje pasieks tik po švenčių.

Nuo 2020 m. liepos mėn. maksimali leistina momentinių mokėjimų suma buvo padidinta iki 100 000 Eur, tad jie tapo patrauklūs ne tik gyventojams, bet ir verslo subjektams. 

Šiuo metu momentinių mokėjimų paslauga gali naudotis AB SEB banko, „Swedbank“, AB, AB Šiaulių banko, AS „Citadele banka“ Lietuvos filialo, Jungtinės centrinės kredito unijos, Rato kredito unijos ir elektroninių pinigų įstaigų „Paysera LT“, UAB, Revolut Payments UAB, Sonect Europe UAB, SumUp EU Payments UAB, TRUSTCOM FINANCIAL UAB, Transactive Systems UAB, TransferGo Lithuania UAB, UAB „Argentum mobile“, UAB „NIUM EU“, UAB „Pervesk“, UAB Travel Union ir Verse Payments Lithuania UAB klientai.

Lietuvos bankas dar 2017 m. pabaigoje savo mokėjimo sistemoje CENTROlink sudarė galimybę teikti momentinius mokėjimus (leidžiančius pervesti pinigus savaitgaliais, švenčių dienomis, visą parą, septynias dienas per savaitę, ištisus metus per kelias sekundes), tačiau teikti tokią paslaugą dar turėjo pasirengti Lietuvoje veikiančios mokėjimo paslaugas teikiančios finansų įstaigos. Nuo 2020 m. pavasario dviejų didžiausių Lietuvos bankų SEB ir „Swedbank“ klientai gali naudotis itin greitais ir patogiais mokėjimais – lėšas pervesti tarp šių bankų vien žinodami pinigų gavėjo telefono numerį. Tokiai paslaugai kelią atvėrė Lietuvos banko sukurta ir valdoma telefono numerio susiejimo su mokėjimo sąskaitos numeriu sistema. Ji yra atvira ir naujiems dalyviams – mokėjimo paslaugų teikėjams.

Šventiniu laikotarpiu pavedimai tarp sąskaitų banko ar EPĮ viduje, atsiskaitymai kortelėmis fizinėse prekybos vietose ir internetu, mokėjimai už el. prekybos sandorius bus vykdomi kaip įprasta, gyventojai taip pat galės išsigryninti pinigų bankomatuose, naudotis internetine bankininkyste ir išmaniosiomis programėlėmis.