Lietuvos bankas
2011-08-26
11

Siekdamas didinti gyventojų finansinį išprusimą, Lietuvos bankas imasi iniciatyvos rengti seminarus ir įgyvendinti kitus edukacinius projektus, skirtus šalies gyventojams. Pirmasis šviečiamasis renginys surengtas vyresnio amžiaus žmonėms.

Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai“, Trečiojo amžiaus universiteto, Lietuvos pagyvenusių žmonių asociacijos nariai ir kiti garbaus amžiaus renginio dalyviai supažindinti su nauda ir pavojais atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, senjorams pateikta praktinių patarimų, kaip atskirti tikrus grynuosius pinigus nuo padirbtų, po renginio dalyviai aplankė Lietuvos banko Pinigų muziejų.

„Vertiname tokią banko iniciatyvą ir tikimės, kad ateityje vartotojų švietimo renginių bankas organizuos daugiau“, – įspūdžiais dalinosi Trečiojo amžiaus universiteto prorektorė mokslo reikalams p. Zita Žebrauskienė. „Pasisėmėme žinių ir gavome daug praktinės naudos, nes pranešimus skaitė tikri savo srities ekspertai“,– teigė Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai“ pirmininkas p. Petras Ruzgus.

Pranešimus senjorams skaitė ir į jiems rūpimus klausimus atsakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Ekonomikos departamento direktorius Marekas Močiulskis ir Lietuvos banko Kasos departamento Pinigų ekspertizės skyriaus vyriausioji ekspertė Nijolė Baltrūnienė.

Panašius seminarus Lietuvos bankas planuoja surengti ir šalies moksleiviams, žurnalistams, kitoms visuomenės grupėms. Kartu ketinama ieškoti ir naujų edukavimo formų.

„Ekonominis švietimas – vienas iš Lietuvos banko veiklos prioritetų, kuriam vis daugiau dėmesio skirsime ir ateityje. Manome, kad turėti ekonomikos žinių, išmanyti finansus yra tiesiog būtina. Tai ne tik padeda atsakingai ir racionaliai tvarkyti asmeninius finansus, bet ir išvengti neigiamų pasekmių visai šalies ekonomikai, tokių kaip neatsakingo skolinimosi ir skolinimo sukeliami kainų burbulai“, – teigia Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas.

Pertvarkius finansų įstaigų priežiūros sistemą, Lietuvos bankas pradės nagrinėti skundus, spręsti klientų ir finansinių paslaugų teikėjų ginčus. Todėl ateityje numatoma daug dėmesio skirti ir šių paslaugų vartotojų švietimui.

Daugiau renginio akimirkų rasite čia