1. Dėl kredito unijos „Verslo gija“ (Vilnius) tikslinio inspektavimo rezultatų Atsižvelgdama į kredito unijos „Verslo gija“ tikslinio inspektavimo metu nustatytus veiklos trūkumus bei pažeidimus Lietuvos banko valdyba
1. Dėl kredito unijos „Verslo gija“ (Vilnius) tikslinio inspektavimo rezultatų
Atsižvelgdama į kredito unijos „Verslo gija“ tikslinio inspektavimo metu nustatytus veiklos trūkumus bei pažeidimus Lietuvos banko valdyba laikinai, iki kredito unija pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo reikalavimus sutvarkys apskaitą ir užtikrins teisingą jos tvarkymą, atšaukti kredito unijai ,,Verslo gija“ leidimą priimti terminuotuosius ir neterminuotuosius indėlius, teikti savitarpio paskolas unijos nariams.
Kredito unija „Verslo gija“ įpareigota iki 2006 m. gruodžio 31 d. pašalinti inspektavimo ataskaitoje nurodytus veiklos trūkumus bei pažeidimus.
2. Dėl finansinės atskaitomybės patvirtinimo
Lietuvos banko valdyba patvirtino priežiūrai skirtų bankų ir Centrinės kredito unijos finansinių ataskaitų formas, kurios parengtos vadovaujantis Europos bankų priežiūros institucijų komiteto (CEBS) patvirtintomis „Konsoliduotos finansinės atskaitomybės bendrosiomis nuostatomis”.
Naujosios finansinės ataskaitos buvo rengiamos įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos 2002 m. liepos 19 d. reglamentą (EC) Nr. 1606/2002 „Dėl Tarptautinių apskaitos standartų taikymo” ir atsižvelgiant į CEBS rekomenduotas vienodas visoms ES valstybėms narėms ataskaitų formas.
Finansinėse ataskaitose pateikiamos informacijos turinys ir jos pateikimo periodiškumas nustatytas ne tik taip, kad būtų įgyvendinti Tarptautinių apskaitos standartų (TAS/TFAS) nustatyti reikalavimai informacijos atskleidimui, bet ir siekiant optimizuoti iš bankų reikalaujamos informacijos srautą nedidinant atskaitomybės naštos. Finansines ataskaitas sudaro balansinė, pelno (nuostolio), pinigų srautų ir nuosavybės pokyčių ataskaitos bei lentelės, kurios detalizuoja minėtų ataskaitų straipsniuose pateikiamą informaciją. Pasinaudodamas teise reikalauti papildomos informacijos negu numato ES šalims vienodos ataskaitos Lietuvos bankas parengė tik vieną papildomą lentelę, kurioje pateikiami duomenys yra ypač svarbūs išankstinei bankų veiklos analizei ir vertinimui atlikti.
Finansinių ataskaitų užpildymui bus naudojama speciali duomenų kodavimo ir pateikimo sistema, kurią šiuo metu rengia CEBS.
Su finansinių ataskaitų projektais supažindinti komerciniai bankai, Lietuvos bankų asociacija, tarptautinės audito kompanijos. Gautos pastabos Lietuvos banke įvertintos, į pasiūlymus, kurie neprieštaravo TAS/TFAS reikalavimams, atsižvelgta.
Naujosios ataskaitų formos bus pradėtos naudoti sudarant 2007 metų finansinę atskaitomybę.
3. Dėl einamųjų metų pelno įtraukimo į akcinės bendrovės banko „Snoras“ finansinės grupės kapitalą
Lietuvos banko valdyba leido AB bankui ,,Snoras” įskaityti į banko finansinės grupės antro lygio kapitalą 12,360 mln. litų einamųjų metų pirmojo pusmečio nepaskirstytojo pelno.
Nuo 2006 m. birželio 30 d. įsigaliojo Kapitalo pakankamumo skaičiavimo taisyklių pakeitimai, kuriuos Lietuvos banko valdyba padarė siekdama sustiprinti bankų kredito ir kitų rizikų valdymą bei padidinti šių rizikų amortizavimo banko nuosavu kapitalu efektyvumą. Apskaičiuojant banko kapitalą, į jį leista įtraukti tam tikrą dalį einamųjų metų nepaskirstyto pelno, atėmus numatomus mokėti mokesčius ir dividendus, tik turint banką audituojančios nepriklausomos audito įmonės patvirtinimą dėl šios sumos tikrumo ir leidus Lietuvos bankui.
4. Dėl leidimo kredito unijai „Mėmelio taupomoji kasa“ (Klaipėda) sudaryti sandorius savo sąskaita dėl viešosios apyvartos vertybinių popierių
Lietuvos banko valdyba nutarė neišduoti kredito unijai ,,Mėmelio taupomoji kasa“ leidimo sudaryti sandorius savo sąskaita dėl viešosios apyvartos vertybinių popierių.
Toks nutarimas priimtas atsižvelgiant į tai, kad laisvas kredito unijos lėšas kredito unija gali investuoti tik į valstybės ir Lietuvos banko išleidžiamus vertybinius popierius.