Lietuvos bankas
2018-05-08
11

Modernizuota Lietuvos banko mokėjimo sistema CENTROlink sulaukia didelio šalies ir užsienio mokėjimo paslaugų teikėjų dėmesio. Sistema besinaudojančių dalyvių skaičius per metus padidėjo dvigubai, o mokėjimo operacijų skaičius 2018 m. pirmąjį ketvirtį – daugiau nei pusantro karto.

„Gyventojai ir verslas jau dabar gali naudotis padidėjusios konkurencijos privalumais ir išaugusiomis galimybėmis rinktis modernias mokėjimo paslaugas. Prie to prisideda FinTech įmonių plėtros spurtas Lietuvoje ir išplėstos CENTROlink sistemos galimybės“, – sako Algirdas Neciunskas, Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros departamento direktorius.

Mokėjimo sistemos CENTROlink paslaugomis 2018 m. pirmojo ketvirčio pabaigoje naudojosi 33 finansų įstaigos – per metus jų skaičius išaugo dvigubai. Galimybėmis naudotis Lietuvos banko mokėjimų infrastruktūra ypač aktyviai domisi nebankinio sektoriaus rinkos dalyviai – mokėjimo ir el. pinigų įstaigos. Be to, prie CENTROlink jungiasi ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES šalyse licencijuotos finansų įstaigos.

Mokėjimo sistemoje CENTROlink 2018 m. pirmąjį ketvirtį atlikta 4,1 mln. operacijų, t. y. 54 proc. daugiau nei pernai atitinkamu metu. Nagrinėjamu laikotarpiu atliktų operacijų vertė išaugo trečdaliu – iki 10,7 mlrd. Eur. Populiariausi CENTROlink sistemoje yra įprastiniai kredito mokėjimai – jų dalis sudaro absoliučią daugumą visų atliktų mokėjimų. Tačiau savo nišą rado ir sparčiai populiarėja pernai pradėtos naudoti tiesioginio debeto operacijos, t. y. mokėjimai, kai, vartotojui leidus, lėšos pervedamos automatiškai.

CENTROlink suteikia plačiausią Baltijos ir Šiaurės šalių regione bendros mokėjimų eurais erdvės – SEPA paslaugų spektrą, įskaitant tiesioginį debetą ir momentinius mokėjimus. Lietuvos bankas 2017 m. kartu su pirmąja banga Europoje sudarė galimybę finansų įstaigoms savo klientams pasiūlyti momentinius mokėjimus 24 val. per parą, ištisus metus be poilsio ir švenčių dienų.