Lietuvos bankas
2018-12-21
  • Fotolia_218249339_Subscription_Monthly_M.jpg
     
11

Lietuvos bankas sukūrė ir mokėjimo rinkai siūlo sprendimą, kuriuo užtikrinamas kelias paprastesniems ir greitesniems mokėjimams tarp skirtingų bankų – pinigus bus galima pervesti žinant tik gavėjo telefono numerį ar elektroninį paštą. Šią išmaniąją paslaugą klientai galės išbandyti kitais metais – ją teikti ketina trys bankai, per kuriuos vykdoma pusė visų mokėjimų Lietuvoje.

„Lietuvos banko specialistų sukurta paslauga leis gyventojams pervesti pinigus tarp skirtingų bankų vienu telefono mygtuko paspaudimu per kelias sekundes, nesirūpinant nei gavėjo sąskaitos numeriu, nei  kurio banko klientas jis yra. Esame pasirengę šią paslaugą teikti visiems to pageidaujantiems mokėjimo paslaugų rinkos dalyviams“, – sako Lietuvos banko valdybos narys Marius Jurgilas. 

Bankų sąskaitos ir telefonų numerių susiejimo sistema leidžia susieti savo banko sąskaitos numerį (IBAN) su telefono numeriu ar elektroninio pašto adresu ir atlikti mokėjimo pavedimus tarp skirtingų bankų tiesiog pasirinkus gavėją iš kontaktų sąrašo mobiliajame telefone. 

Dėl banko sąskaitos ir telefono numerio susiejimo paslaugos teikimo Lietuvos bankas jau pasirašė sutartis su AB SEB banku, AB Šiaulių banku ir Luminor Bank AB. Vieni bankai naująją paslaugą planuoja pradėti teikti iki 2019 m. vidurio, kiti – antrojoje metų pusėje.

Lietuvos banko sukurta sąskaitos susiejimo su telefono numeriu paslauga leis sparčiau plėstis mokėjimų sistemai šalyje ir spartins momentinių mobiliųjų mokėjimų, alternatyvos įprastiems mokėjimams ir atsiskaitymams grynaisiais pinigais, plėtrą. Mobilieji mokėjimai šiuo metu yra ypač paplitę Skandinavijos valstybėse: Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje.