Lietuvos bankas
2014-03-19

Kovo 10–17 d. Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, buvo minima Vaikų finansinio švietimo savaitė. Skaičiuojama, kad į Lietuvos banko kartu su gausiu partnerių būriu organizuotą šios savaitės veiklą – pamokas, ekskursijas, susitikimus, konkursus ir viktorinas – įsitraukė apie 8 tūkst. vaikų visoje Lietuvoje. 

„Susidomėjimas Vaikų finansinio švietimo savaitės renginiais patvirtina, kad pinigų tema aktuali ir, svarbiausia, įdomi ir jaunesniųjų klasių moksleiviams. Šiemet, palyginti su pernai, ši iniciatyva galima sakyti išaugo savo pirminius „marškinėlius“: išsiplėtė ir geografiškai, ir savo trukme, ir temų bei partnerių įvairove. Dėkoju visiems šios iniciatyvos partneriams, padėjusiems vaikams prisiliesti prie įdomaus finansų pasaulio, praplėtusiems ir pagilinusiems jų žinias“, – sako Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas.

Šiais metais Lietuvos banko organizuotuose renginiuose svarbiausia euro tema.  Pinigų muziejus Vilniuje pristatė edukacinę programą vaikams „Pažink eurą“.

„Programos metu moksleiviai susipažįsta ne tik su euru, kaip piniginiu vienetu, tačiau praplečia ir savo istorijos, geografijos žinias. Žinoma, vaikams labiausiai patinka, kad jie gali pačiupinėti eurų banknotus, pamatyti lietuviškų eurų monetų pavyzdžius su 2007 m. data“, – sako Vidmantas Laurinavičius, Lietuvos banko Pinigų muziejaus vedėjas. Ekskursijos euro tema vyko ir istoriniuose Lietuvos banko rūmuose Kaune, o pamokos vedamos ir kituose Lietuvos miestuose.

 img_8285.jpg

Akimirkos iš edukacinės programos „Pažink eurą“ (nuotr. Pinigų muziejaus)

Socialinių mokslų kolegija kvietė moksleivius kurti pasakas apie eurą, įdomiausią pasaką sukūrusi klasė iškovojo „Euro klasės“ vardą ir prizus.

Visą praėjusią ir šią savaitę Lietuvos mokyklose lankėsi specialistai iš SEB, „Swedbank“ ir DNB bankų, gyvybės draudimo bendrovių „Bonum Publicum“ ir „Aviva Lietuva“, Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto. Jie pasakojo apie pagrindinius asmeninių finansų tvarkymo principus. „Sodros“ atstovai diskutavo su moksleiviais apie socialinio draudimo sistemą, atlyginimus „vokeliuose“ ir kitomis aktualiomis temomis.    

Moksleivių svečiuose laukė ir pažinti banką kvietė „Danske Bank“. Vaikai taip pat galėjo apsilankyti ir vertybinių popierių biržoje NASDAQ OMX Vilnius.

Mokytis apie finansus galima ir virtualioje erdvėje – SEB bankas sukūrė finansinio raštingumo testą „Koks esi Piniginčius?“. Testą per savaitę išsprendė daugiau kaip 2,6 tūkst. moksleivių, teisingų atsakymų skaičius siekė vidutiniškai 60 %.

Prie Vaikų finansinio švietimo savaitės šiais metais taip pat prisijungė projektas „Kam to reikia?!“, vienijantis įvairių sričių profesionalus ir mokytojus, kurie padeda jauniems žmonėms atrasti savo karjeros kelią.

„Mūsų platforma padėjo suderinti net 113 pamokų Vaikų finansinio švietimo savaitės metu. Mokyklose lankėsi ne tik bankų ar valstybinių institucijų specialistai, bet ir žmonės iš draudimo, teisinių ar kitų bendrovių. Per pamokas profesionalai jauniems žmonėms pasakojo apie tai, kaip geriausiai taupyti pinigus, kaip neprisidaryti skolų, ar tiesiog apie tai, kaip efektyviausiai planuoti kasdienes išlaidas“, – pasakoja profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!“ direktorė Živilė Drėgvaitė.

Kitais metais vaikus ir mokytojus į finansinio švietimo savaitės renginius kvies Vaikų finansinio švietimo savaitės simbolis – apuokas. Jis buvo išrinktas ir nugalėtojai apdovanoti Vaikų finansinio švietimo savaitės metu.

apuokas_simbolis.jpg

Medos Slivskytės piešinys, tapęs Vaikų finansinio švietimo savaitės simboliu.

Vaikų finansinio švietimo savaitės dalyviai ir partneriai: Lietuvos bankas, Švietimo ir mokslo ministerija, vertybinių popierių birža NASDAQ OMX Vilnius, projektas „Kam to reikia?!“ (projekto iniciatoriai: „Swedbank“ ir „Omnitel“), „Danske Bank“, SEB bankas, „Swedbank“, DNB bankas, UAB „Bonum Publicum“, Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT), kreditų biuras „Creditinfo“, Vilniaus universiteto Kauno humanitarinis fakultetas, Lietuvos finansų rinkų institutas, Socialinių mokslų kolegija, Valstybinio socialinio draudimo fondas („Sodra“), klubas „Pinigų srautas“, „Aviva Lietuva“.

Vaikų finansinio švietimo savaitės Lietuvoje minima Lietuvos bankui prisijungus prie Tarptautinės vaikų ir jaunimo finansų organizacijos. 2011 m. įkurta organizacija propaguoja jaunimo finansinio raštingumo didinimo idėjas ir siekia, kad baigę vidurinę mokyklą vaikai mokėtų tvarkyti savo finansus ir žinotų, kaip išmintingai elgtis su pinigais. Šiuo metu judėjimas vienija daugiau kaip 1 000 organizacijų iš įvairių šalių.